Тестові завдання дозволяють за короткий час перевірити великий об’єм вивченого матеріалу, швидко діагностувати оволодіння учнями основного рівня підготовки з окремих тем, а також курсу в цілому.
Тести містять завдання, які дозволяють перевірити рівень логічного,проблемного, критичного,комбінаторного, візуального мислення учнів і здійснити контроль за рівнем їх навчальних досягнень.
Наявність у тестах завдань, що органічно пов’язують теоретичний матеріал і різноманітні задачі, дозволяє перевірити не лише оволодіння учнями техніки обчислень, але й їх уміння думати, що власне і є основною метою навчання математики в школі. Значною кількістю вправ досліджується перш за все свідомість сприйняття і глибина засвоєння учнями матеріалу, вміння застосовувати знання в реальних ситуаціях.Вправи, умови яких містять відомості про Україну, навколишній світ тощо, мають пізнавальний характер і розширюють світогляд учнів.Завдання, які передбачають вміння читати показання приладів, а також роботу з таблицями, що містять реальну інформацію, допомагають звернути увагу на те, що певні навики необхідні кожній сучасній людині незалежно від її фаху.
Тестові завдання різноманітні за змістом і лексикою, що дозволяє розвивати мовну культуру учнів, збагачує їх математичний лексикон, створює підстави для свідомого виконання завдань не лише шкільного підручника, а й інших посібників та збірників, готує школярів до незалежного тестування у майбутньому. Питання тестів, пов’язані з умінням оцінювати результати, узагаль-нювати, порівнювати, робити власні припущення та висновки, орієнтуватися в кресленнях та рисунках, розуміти їх, є дуже актуальними. Вони стимулюють розвиток творчих здібностей учнів і дозволяють вчителю більш об’єктивно, ніж зазвичай, оцінювати рівень навчальних досягненьучнів.Письмове виконання більшості завдань не є обов’язковим. З метою пришвидшення обчислень доцільним є застосування учнями прийомів усних раціональних обчислень; вони мають також виявити вміння оцінювати результат, наприклад, за кількістю цифр у ньому, за останньою або першою його цифрою і таке інше. Тестові завдання відкритої фор-ми є останні завдання тестових робіПеред тестуванням учитель повинен повідомити, що саме перевіря-
тиме тест-учні мають підготуватися до тестування Бажано, щоб учитель орієнтував учнів відповідати на всі тестові запитання, незважаючи на невпевненість у правильності відповіді. Це дозволить, по-перше, з’ясувати наскільки вдало учні здійснюють застосування програмного матеріалу за відомими алгоритмами і зразками (№1-№6) змінених і дещо ускладнених ситуаціях (№7-№9) і нестандартних ситуаціях (№10); по друге, виявити, які прогалини є у знаннях учнів, класифікувати і якнайшвидше усунути їх; по третє, більш об’єктивно оцінювати навчальні досягнення п’ятикласників, шестикласників.Під час підготовки до тематичного тестування доцільно використовувати підручник, збірники задач, дидактичні матеріали, довідники з математик Перед роботою з тестами ознайомити з оформленням тестової роботи -Тестування триватиме один урок.
-Завдання слід виконувати охайно.
-Зверніть увагу, що до кожного завдання надано чотири відповіді:правильною може бути одна з них або дві.
Виконавши завдання (шляхом обчислення, оцінювання, припущення,…), знайдіть одержану відповідь серед наданих у підручнику. Визначте, якою літерою дана відповідь позначена і впишіть цю літеру у відповідний кружечок. Якщо відповіді дві, то у кружечок слід вписати дві літери.
-Оцінювання будь-якої тестової роботи здійснюватиметься так:
№1-№3 0,5 бала
№4-№6 1,5 бала
№7-№9 2 бали
№10 3 бали.
Таким чином максимальна кількість балів становитиме 15 балів-оцінка-12.
|