Сайт вчителя математики
Сасівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Свалявської районної ради Закарпатської області 
      Павлик   Тамари  Іванівни

Неділя
02.02.2025
23:01
Вітаю Вас Гість
RSS

 
  
""Головна"> Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [11]
Фізика [1]
Інтерактивні технології на уроках фізики
Методична скринька [16]
Педагогіка та психологія [2]
Хмарні технології [1]
Доповідь на педраді [0]
Інтерактивні технології [2]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 52

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Афоризми

Швидкість інтернет
Block content

Міні-чат

Головна » Статті » Мої статті

Педагогічні стратегії формування компетентностей учня

Педагогічні правила щодо формування осно­вних груп компетентностей учнів.

  • Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви фор­муєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета.
  • На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогодніш­ній активний учень - завтрашній активний член суспільства.
  • Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення роз­біжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
  • Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами на­вчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
  • Слід якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб на­вчити мислити причинно-розуміння причинно-наслідкових зв'язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.
  • Пам’ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто засто­совує на практиці.
  • Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.
  • Творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнаваль­ні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
  • Вчителі з будь-якого предмета, не тільки мови і літератури, мають слід­кувати за способом та формою висловлення думки учнів.
  • Слід частіше показувати учням перспективи їх навчання.
  • Використовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
  • Оскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подані у цілісних логічних структу­рах.
  • У значних блоках інформації легше встановлюються логічні зв'язки, чіткіше простежується головна думка, котру легше виділити й пока­зати учням, тому в старших класах практикуйте уроки-блоки.
  • У процесі навчання обов’язково враховуйте індивідуальні особливос­ті кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з одна­ковим рівнем.
  • Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливос­ті розвитку
  • Будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого пред­мета.
  • Заохочуйте дослідницьку роботу школярів. Знайдіть можливості ознайо­мити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання винахідницьких задач, обробкою першоджерел і довідкових матеріалів.
  • Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі. Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю.
  • Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих пла­нів.

 

 Ці корисні правила-поради – тільки невеличка частинка, тільки вер­шина айсберга педагогічної мудрості, педагогічної майстерності, спільного педагогічного досвіду багатьох поколінь. Але згадати їх ще раз не буде за­йвим. Пам’ятати їх, слідувати їм, керуватися ними буде дієвою умовою, яка здатна полегшити учителю досягнення провідної найважливішої мети – формування компетентностей та розвитку особистості.

Категорія: Мої статті | Додав: тома (20.12.2015)
Переглядів: 400 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук