ІНТЕРАКТИВНА ДОШКА ТА ПРОГРАМА ELITE PANABOARDНА УРОКАХ ФІЗИКИ
Гущина Ірина
У століття технологічного прогресу гостро стоїть питання про максимальне використання інформаційних технологій на уроках. Нинішнє покоління вже живе і думає «на інших швидкостях. Завдяки інформаційним технологіям (ігор, віртуального спілкування через Інтернет та ін) вони не бояться нового, охоче експериментують, тому вчителі змушені гнатися за науково – технічним прогресом. І тут доводиться стикатися з проблемами, в яких є плюси і мінуси. Зрозуміло, вести урок легше, коли на екрані мультимедійного проектора один слайд змінює інший; коли не треба проводити досліди, а за вчителя це віртуально зробить мульти – герої. Але чи ефективно це?
За перегонами з використання інноваційних технологій в жодному разі не можна забувати про традиційні методи роботи.Особисто я намагаюся по можливості частіше чергувати використання інтерактивної дошки та наочних дослідів. Так по темі «Агрегатний стан речовини» у 8 класі використовую інтерактивні плакати, які містять інтерактивні малюнки, формули, відеофрагменти, віртуальні експерименти, фотоматеріали, біографії вчених – фізиків, таблиці значень фізичних величин. Особливий інтерес в учнів викликає віртуальний експеримент «Залежність температури кипіння від величини атмосферного тиску». В ході експерименту учні роблять припущення про залежність температури кипіння води від тиску атмосфери, а потім його перевіряють. При вивченні теми «Плавлення та твердіння» можна побудувати графік плавлення, який набуває чіткі форми, а не якісь вигадані малюнки. Наочно видно зміна температури при нагріванні і охолодженні.
На уроці в 9 класі з теми : «Електрична напруга та її вимірювання. Вольтметр.» застосовую дошку на різних етапах уроку (фото 1), веб-камеру для демонстрації досліду по добуванню напруги з яблука (фото 2).
Для активізації пізнавальної діяльності учнів використовую в якості доказового ілюстрованого матеріалу показ анімації, малюнки. Наприклад, розглядаючи застосування парових, газових турбін, демонструю інтерактивну модель парової турбіни (анімація без звукового супроводу, тому пояснення даю сама). У 7 класі при проведенні узагальнюючого уроку по розділу «Початкові відомості про будову речовини, Сили» проводжу інтерактивну гру «Хрестики – нулики». Мета цієї гри: узагальнити й перевірити знання учнів з даного розділу. Опис гри: Готується ігрове поле, що складається з 9 квадратів. Кожен квадрат або нумерується, або записується назва конкурсу (завдання). Види ігрового поля можуть бути такими: "Питання-відповідь", Виріши завдання", "Про що мова?", "Думай швидко", "Чорний ящик", "Експеримент" ,"міміка, жести і знаки" "Знайди зайве" . Учасники діляться на дві команди «Хрестики» і «Нулики». Гра проходить за принципом гри хрестики – нулики. Кожна команда вибирає завдання, після того як завдання виконано, поле закривається тим значком, яка команда виконує завдання. Підведення підсумків може бути за правилами хрестики-нулики, але тоді не всі поля будуть відкриті.
Проводжу гру для перевірки знань на дошці висвітлені питання,відповіді приховані : Наприклад:
1) «Запитання – відповідь» У команді кожній людині задається питання, якщо учасник не знає відповіді, право переходить до наступного, і він відповідає на наступне питання. Всі питання, на які не отримано відповіді, переходять до глядачів даної команди. Якщо і в цьому випадку немає відповіді, тоді право переходить до суперників
1. Молекула – це…
2. Фізика – це…
3. Фізичні явища – це…
4. Матерія – це…
5.Траєкторія – це…
Працюючи з інтерактивною дошкою, використовую як комп'ютерні навчальні програми з дозволених ресурсів Інтернету, так і створені власні презентації. Дітям вчитися, завдяки інтерактивного обладнання, цікаво. А адже мотивація – двигун процесу! Але перш за все, слід розуміти, що інтерактивна дошка сама нічому навчити не може. Це всього лише інструмент в руках педагога, і як цей інструмент «зазвучить», залежить від творчості педагога. Дуже хочеться, щоб уроки з використанням інтерактивних дошок були цікавими, зрозумілими і такими, що запам'ятовуються. А мінуси… Вони звичайно є. Сучасна молодь неохоче вчить і завчає. А адже причина на поверхні – на думку учнів, у наш час і не треба вчити і навіть розуміти, коли є можливість просто підключитися до Інтернету, де через організацію запиту можна знайти відповідь на будь-яке питання. І ось тут доводиться шукати нові шляхи, нові аргументи, щоб зацікавити учнів. Для учнів збільшується обсяг інформації, який вони повинні сприймати. Адже відомо, що лише близько 15 хвилин мозок дитини може адекватно сприймати інформацію, значить, необхідна зміна діяльності. І ось тут настає пора для демонстрацій не віртуальних дослідів з фізики, а реальних.
|